dijous, 29 de setembre del 2011

sortida 29/09/2011



Cass脿- cabra penjada - St. Cristina - ruta dels molins -Llagostera - Cass脿 ( 40,7 Km )

dimarts, 27 de setembre del 2011

Els cargols encare sortim¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡

Som cada vegade menys , pero encare fem alguna sortideta:
Varem anar a la ruta de la cabra penjada i aquest dimarts varem
sortir cap a can castello de baix per les dues rieras i tornar a cass脿.
A veure si ara que no fa tanta calor programem sortides per els dissabtes,
com que esta penden el sopar de final de temporada, podriem fer un calendari
de totes aquelles sortides que tenim pendents, ¿ Que us sembla?

Sortida d'avui


Avui el cargol cuiner ens a acompanyat tot pedalant com un jabato i amb dos collons, si se帽or.
Hores d'ara deu estar ficat en la banyera d'hidromassatge pensant amb el bistec que es menjara  per dinar
Bon profit noi.

dissabte, 17 de setembre del 2011

Quina 茅s la PRESSI脫 ADEQUADA A LES COBERTES?
Hi ha algun tipus de taules ...?
Per: Iv谩n Mateos
Not铆cies Relacionades

LES CLAUS PER ESCOLLIR UNA COBERTA

El tema de les pressions de les rodes de la bici no 茅s una cosa que es pugui generalitzar.
 No 茅s com en el cas dels cotxes, on el fabricant t'indica 2,5 kg i llest.En aquests casos, la suma del pes del conductor, l'acompanyant i un parell de maletes amb prou feines suposa un 10% del pes del cotxe, de manera que les variacions en els pesos dels ocupants no s贸n prou importants respecte al pes total com per requerir un reajustament en la pressi贸 dels pneum脿tics. Per contra, en les Mountain Bikes, el pes del biker si afecta de manera dr脿stica al pes total del conjunt ja que nosaltres mateixos conformem el gaireb茅 el 90% del pes que suporten les cobertes. Per aquest motiu no podem generalitzar i dir: "per aquestes cobertes 3 kg de pressi贸" perqu猫 probablement ser脿 excessiva per a un biker de 65 kg i escassa per a un de 95 kg.

Per descomptat, influeixen de manera determinant altres factors, com la pilota (ample del pneum脿tic), solidesa de la carcassa, ample de la llanta ...
 Una coberta de 1,90 "necessitar脿 m茅s pressi贸 per mantenir la consist猫ncia i evitar pessigar la c脿mera que una 2,25", simplement perqu猫 la seva menor pilota fa que les llantes estiguin m茅s a prop del s貌l. Tamb茅 cal tenir en compte que una 1,90 "o 1,95" 茅s possible que sigui espec铆fica per Rally, de manera que tindr脿 la carcassa fina per contenir el pes: una altra ra贸 m茅s que requereix m茅s pressi贸.

Els pneum脿tics Tubeless normalment compten amb una carcassa m茅s refor莽ada per la qual cosa ens permeten baixar lleugerament la pressi贸.
En qualsevol cas, el millor 茅s anar variant pressions i provar intentant respectar els marges especificats per cada fabricant, encara que en molts casos "pequen" de recomanar pressions excessivament altes.
 Els s铆mptomes de pressi贸 inadequada s贸n els seg眉ents:

Escassa pressi贸: Excessiu fregament per貌 bona tracci贸, imprecisi贸 i sensaci贸 d'inseguretat en corbes (la carcassa flanea), facilitat per punxar per pessic.
Excessiva pressi贸: Escassa filtraci贸 dels sots (la roda rebota) per貌 rapidesa per planejar, las rodes no s'agafen en corbes, p猫rdues de tracci贸 ...

Com a exemple, el meu  pes  es de 67 kg amb equipaci贸 inclosa i arena sobre pneum脿tics Tubeless; utilitzo 1,7-1,8 kg de pressi贸 davant i 1,9-2 kg darrere.

divendres, 2 de setembre del 2011

El Cargol que faltava

Nois, avui el vostre cuiner ha fet 30 km..... estic mooort!!!!
Ens veiem... Salut.