El temps i l'esforç necessaris per accelerar una roda depenen del seu dià metre. Una roda 26 posseeix la menor massa rotatòria i és, per tant, la més rà pida en reaccionar. La roda 29 presenta la menor resistència a la rodadura quan està en moviment. Una roda 27 suposa un compromÃs entre totes dues.
ANGLE D'ATAC
Com més gran és el dià metre de la roda, tant menor és el seu angle d'atac davant les irregularitats del terreny o els obstacles. Per això, amb rodes més grans resulta més fà cil superar-los.
MILLOR COMPORTAMENT EN RODAMENT
Un altre avantatge d'una roda de gran dià metre és el seu millor comportament de rodament sobre superfÃcies irregulars. A causa del radi més gran, la roda pot lliscar millor sobre irregularitats molt seguides i mantenir aixà la dinà mica i la velocitat en les corbes.
PES
Una roda 27 és un compromÃs molt sol·licitat ja que amb prou feines pesa més que la variant 26 del mateix tipus constructiu i idèntic tipus de pneumà tic. La diferència de pes entre una roda 29 i una altra 27 equival aproximadament a la diferència existent entre una roda petita i una mitjana.
MÉS TRACCIÓ
Com més gran és la roda, més gran és la superfÃcie del pneumà tic en contacte amb el terra. I com més gran és aquesta superfÃcie de contacte, major tracció té el ciclista. Aquesta és la raó per la qual resulta més fà cil maniobrar i frenar amb pneumà tics grans.
DINÀMICA
Les rodes de gran dià metre són les més adequades per mantenir la dinà mica. Tot i que costa més esforç accelerar en la fase d'arrencada, després es conserva millor la inèrcia causa de la major massa, l'angle d'atac més petit i el millor comportament de rodament sobre terreny irregular.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada