Cargol treu banya

Cargol treu banya

Total de visualitzacions de pĂ gina:

diumenge, 12 de juny del 2011

COM  AGAFAR  LES CORBES
Principio del formulario

Quan es torça el camí és millor tenir les coses clares perquè la bici ens porti a on volem anar


El derrapa s'empra en corbes molt tancades i  les que s'arriba amb massa velocitat, aconseguint fer girar la bici molt acusadament. Cal tenir un bon control i sensibilitat sobre la bici per saber controlar el derrapatge i com estĂ  reaccionant aixĂ­ com saber què esperar del terreny. Com que Ă©s un gir molt brusc requerirĂ  mĂ©s destresa i força ja que la força centrĂ­peta serĂ  molt mĂ©s gran. La diferència de velocitat entre el començament i el final de corba serĂ  gran, aixĂ­ que es necessitarĂ  engranar un desenvolupament molt mĂ©s curt abans d'arribar-hi.
1 - Comencem per la part més externa del camí, com si es tractés d'una corba convencional, només que aviat veurem que no som capaços de traçar.
2 - En arribar al vèrtex estarem a l'interior de la corba. SerĂ  el moment d'avançar el nostre pes, per descarregar de la roda del darrere, i frenar bruscament amb el fre del darrere per aconseguir que la roda del darrere llisqui.
3 - Deixarem que la bici llisqui de darrere fins que estiguem de front a la sortida de corba. Llavors deixarem anar el fre, la roda del darrere recuperarĂ  l'adherència i la bici donarĂ  un "cop de cua" i estarem llestos per sortir pedalant.
El radi de gir
L'èxit de superar una corba resideix en la seva trajectòria i per a això hem d'escollir la que sigui més suau (recta), aprofitant tot l'ample del camí.
Les corbes amb el vèrtex al mig sĂłn les mĂ©s rĂ pides. Les afrontarem el mĂ©s obert possible i a una velocitat moderada, per dirigir cap al seu interior i acabar sortint de nou per la seva part exterior.
Les corbes amb vèrtex tardà s'han de prendre a poc a poc, girar més aviat possible per superar-la i sortir-ne com més aviat millor i accelerant.
En les que tenen un vèrtex d'hora
arribarem pressa però haurem de minorar molt la velocitat a la sortida sinó volem "fer un recte", ja que ens forçarà cap al seu exterior.

ELS PERALTA
Les corbes peraltades sĂłn les mĂ©s fĂ cils i segures de traçar, ja que el mateix terreny ens guia i no tenim mĂ©s que donar-nos suport contra ell. Seguint els mateixos principis que hem descrit, l'avantatge de les corbes peraltades Ă©s que tenim molta adherència, podem travessar a gran velocitat i tombant la bici moltĂ­ssim. De fet, un cop les dominem podem fins i tot arribar a utilitzar una corba peraltada per sortir amb mĂ©s velocitat que amb la qual entrem. El secret estĂ  en "empènyer" la bici contra la paret.
Una altra cosa ben diferent Ă©s quan afrontem un contra peralta. Tot just ens convindrĂ  tombar la bici, hem d'intentar que vagi el mĂ©s recta possible i amb el nostre pes carregat sobre el pedal exterior.

TRUC
Per obtenir mĂ©s adherència, la cama exterior al gir ha d'anar estirada i pressionant amb força el pedal cap a terra. El braç interior a la corba ha de tirar  amunt. Una altra clau Ă©s baixar al mĂ xim el centre de gravetat, flexionant braços i cames.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

VĂ­deos de sortides amb bici