Quan es torça el camí és millor tenir les coses clares perquè la bici ens porti a on volem anar
El derrapa s'empra en corbes molt tancades i les que s'arriba amb massa velocitat, aconseguint fer girar la bici molt acusadament. Cal tenir un bon control i sensibilitat sobre la bici per saber controlar el derrapatge i com està reaccionant així com saber què esperar del terreny. Com que és un gir molt brusc requerirà més destresa i força ja que la força centrípeta serà molt més gran. La diferència de velocitat entre el començament i el final de corba serà gran, així que es necessitarà engranar un desenvolupament molt més curt abans d'arribar-hi.
1 - Comencem per la part més externa del camí, com si es tractés d'una corba convencional, només que aviat veurem que no som capaços de traçar.
2 - En arribar al vèrtex estarem a l'interior de la corba. Serà el moment d'avançar el nostre pes, per descarregar de la roda del darrere, i frenar bruscament amb el fre del darrere per aconseguir que la roda del darrere llisqui.
3 - Deixarem que la bici llisqui de darrere fins que estiguem de front a la sortida de corba. Llavors deixarem anar el fre, la roda del darrere recuperarà l'adherència i la bici donarà un "cop de cua" i estarem llestos per sortir pedalant.
El radi de gir
L'èxit de superar una corba resideix en la seva trajectòria i per a això hem d'escollir la que sigui més suau (recta), aprofitant tot l'ample del camí.
Les corbes amb el vèrtex al mig són les més ràpides. Les afrontarem el més obert possible i a una velocitat moderada, per dirigir cap al seu interior i acabar sortint de nou per la seva part exterior.
Les corbes amb vèrtex tardà s'han de prendre a poc a poc, girar més aviat possible per superar-la i sortir-ne com més aviat millor i accelerant.
En les que tenen un vèrtex d'hora
arribarem pressa però haurem de minorar molt la velocitat a la sortida sinó volem "fer un recte", ja que ens forçarà cap al seu exterior.
ELS PERALTA
Les corbes peraltades són les més fàcils i segures de traçar, ja que el mateix terreny ens guia i no tenim més que donar-nos suport contra ell. Seguint els mateixos principis que hem descrit, l'avantatge de les corbes peraltades és que tenim molta adherència, podem travessar a gran velocitat i tombant la bici moltíssim. De fet, un cop les dominem podem fins i tot arribar a utilitzar una corba peraltada per sortir amb més velocitat que amb la qual entrem. El secret està en "empènyer" la bici contra la paret.
Una altra cosa ben diferent és quan afrontem un contra peralta. Tot just ens convindrà tombar la bici, hem d'intentar que vagi el més recta possible i amb el nostre pes carregat sobre el pedal exterior.
TRUC
Per obtenir més adherència, la cama exterior al gir ha d'anar estirada i pressionant amb força el pedal cap a terra. El braç interior a la corba ha de tirar amunt. Una altra clau és baixar al màxim el centre de gravetat, flexionant braços i cames.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada