Lo primer que cal saber és que la posició de
la pinça de fre és fixa, va ancorada a la forqueta, i que la posició amb
l’element amb el qual interacciona principalment, el disc, no ho és, ja que la
seva posició (alineació, *paral·lelisme amb la pinça) depèn de com fixem la
roda a la forqueta o al quadre. Amb els eixos 15*QR o *pesants de qualsevol
tipus aquest problema no existeix, ja que l’eix ens marca la posició de la
roda, col·locant-la sempre exactament en el mateix lloc.
El problema apareix amb els tancaments ràpids convencionals. En aquest cas, els passos a seguir són els següents:
1. Allibera la pinça de fre afluixant els cargols.
2. Introdueix la roda en la forqueta. Assegura’t que recolza per igual en les dues capdavanteres, no intentis centrar la roda en el centre de la forqueta, és el major error. És fonamental que el *buje recolzi de plànol i per igual en les capdavanteres.
3. Amb el *buje perfectament recolzat, tanquem fortament el tancament ràpid.
4. Ara comprovem visualment si la roda queda en el centre de la forqueta. Si està desplaçada a un costat . no cal intentar portar-la al mig. La solució passa per actuar sobre els radis i realitzar un correcte *aparaguado, és a dir, desplaçar la llanda lateralment per situar-la en el centre de simetria. Això hauran de fer-ho en un taller amb un *centrador.
5. Frenem i, mantenint la pressió, estrenyem els cargols de la pinça. Els propis pistons alineen la pinça amb el disc.
6. Comprovem el gir. Si hi ha algun frec, podem realitzar petits ajustos afluixant lleugerament els cargols de la pinça i movent-la suaument.
7. Seguint aquests passos, aconseguirem un ajust perfecte del fre sempre que la roda sigui col·locada en la posició correcta, és a dir, ben assentada i per igual en les capdavanteres. També cal procurar estrènyer el tancament amb la mateixa força .
El problema apareix amb els tancaments ràpids convencionals. En aquest cas, els passos a seguir són els següents:
1. Allibera la pinça de fre afluixant els cargols.
2. Introdueix la roda en la forqueta. Assegura’t que recolza per igual en les dues capdavanteres, no intentis centrar la roda en el centre de la forqueta, és el major error. És fonamental que el *buje recolzi de plànol i per igual en les capdavanteres.
3. Amb el *buje perfectament recolzat, tanquem fortament el tancament ràpid.
4. Ara comprovem visualment si la roda queda en el centre de la forqueta. Si està desplaçada a un costat . no cal intentar portar-la al mig. La solució passa per actuar sobre els radis i realitzar un correcte *aparaguado, és a dir, desplaçar la llanda lateralment per situar-la en el centre de simetria. Això hauran de fer-ho en un taller amb un *centrador.
5. Frenem i, mantenint la pressió, estrenyem els cargols de la pinça. Els propis pistons alineen la pinça amb el disc.
6. Comprovem el gir. Si hi ha algun frec, podem realitzar petits ajustos afluixant lleugerament els cargols de la pinça i movent-la suaument.
7. Seguint aquests passos, aconseguirem un ajust perfecte del fre sempre que la roda sigui col·locada en la posició correcta, és a dir, ben assentada i per igual en les capdavanteres. També cal procurar estrènyer el tancament amb la mateixa força .
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada