Cargol treu banya

Cargol treu banya

Total de visualitzacions de pĂ gina:

dimecres, 4 de maig de 2011


ELS DEU MANAMENTS DE L'ESCALADOR 
Per pujar millor hi ha un "secret" que no falla: estar mĂ©s en forma. No obstant això, mĂ©s enllĂ  d'aquest sentit comĂş hi ha certs trucs ... Per: J.L. Arce

COM ENTRENAR PER MILLORAR A LES PUJADES?
1. Sigues caut i realitza una ascensiĂł en progressiĂł. Comença pedalejant amb un desenvolupament mĂ©s lleuger del que puguis moure ia mesura que et s'aproximi al cim engrana un desenvolupament mĂ©s exigent. Guardar una mica d'energia per al final pot resultar decisiu per a no "explotar", per superar un pujada imprevist o per llançar l'atac decisiu.
2. Marca't petites fites. En comptes de pensar en la totalitat de la pujada, pensa en arribar fins a un punt proper (una roca, un arbre, una corba ...), i aixĂ­ contĂ­nuament, per mantenir la teva motivaciĂł activa.
3. No miris amunt. En comptes d'anar mirant a l'horitzĂł i veient que la pujada no acaba mai, mira a terra (uns metres per davant per poder prevenir i superar obstacles), però no doblegues el coll per facilitar la respiraciĂł.
4. La meitat superior del cos ha d'estar relaxada. El pit ha d'estar alçat perquè el diafragma treballi eficaçment i l'esquena ha d'estar plana perquè els mĂşsculs lumbars, quĂ driceps i glutis treballin òptimament.
5. Tira del manillar cap a tu amb el braç del mateix costat que la cama que trepitgi el pedal. No estrangular el manillar amb les mans però agafa-amb fermesa.
6. Un seient mĂ©s avançat, una manillar mĂ©s baix i allunyat, i uns acoblaments ajuden molt. Si no vols portar banyes, un manillar mĂ©s ample permetrĂ  a la caixa torĂ cica expandir còmodament.
7. Procura mantenir-te assegut sobre el seient i posa't de peu sobre els pedals nomĂ©s en moments puntuals (pujades, per canviar de postura, acceleracions ...).
8. Els genolls han de romandre a prop del quadre per a maximitzar la potència dels quĂ driceps. A mĂ©s l'estèrnum, el genoll, el fèmur i el metacarpiĂ  del peu han de quedar alineats quan es trepitja el pedal. La gravetat ajudarĂ  a deixar caure mĂ©s pes sobre el pedal.
9. En comptes de dur la bici carregada (recanvis, aigua ...), cĂ rrega tu amb el pes (mallot o motxilla). Les rodes sĂłn l'element mòbil que mĂ©s ens poden perjudicar o afavorir, assegura't que siguin lleugeres i rodadors. Si t'espera una font al cim, per què coronar carregats d'aigua?
10. El pes de la bici Ă©s un factor determinant però no ens enganyem ... El que tu tambĂ© siguis mĂ©s lleuger Ă©s de gran ajuda. 
Et sobren uns "kilillos"?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

VĂ­deos de sortides amb bici